Media

De tijden waarin je uitsluitend een tekst schreef die vervolgens in een brochure of tijdschrift belandde, lijken voorbij te zijn. Teksten moeten niet alleen in print verschijnen, maar in een aangepaste versie ook op het web. En hoe zit het met Twitter, Instagram en Facebook?

In de afgelopen jaren schreef ik voor diverse magazines. Daar bleef het niet bij. Zo maakte ik voor Octane een aantal video’s, net als voor Driving-fun.com. Voor Driving Fun, een community voor autoliefhebbers met duizenden leden, was ik enkele jaren hoofdredacteur van een online magazine. Bovendien hield ik me voor dit bedrijf bezig met social media. Dat laatste deed ik eveneens voor diverse media, waaronder Auto Motor Klassiek.

Veel op het gebied van auto’s? Dat klopt, maar er was meer. Zo schreef ik alle webteksten én de brochureteksten voor 4DMS, een bedrijf dat gespecialiseerd is in integrated marketing & campagne management.
Voor MILES, een Amersfoorts café waar je bijna dagelijks live muziek kunt horen, schreef ik persberichten. Ook gaf ik adviezen over social media. Wist je dat er bijna geen bedrijf in Amersfoort is met een actievere community dan MILES? Al komt dat misschien door de artiesten die er optreden, waaronder – met enige regelmaat – Miss Montreal.
Het eveneens Amersfoortse theater Flint hielp ik diverse malen bij de opening van het culturele seizoen. Voor het openingsevenement werden persberichten verstuurd, maar er werd ook een website gebouwd, er werden campagnes op Facebook en Twitter gestart en we trokken met muzikanten langs drukke plekken in de stad. Het belangrijkste is immers niet hóe je je doelgroep bereikt – áls je je doelgroep maar bereikt.